Labbaik Allahumma Labbaik - Panduan lengkap menuju Haji Mabrur (Indon)

Labbaik Allahumma Labbaik - Panduan lengkap menuju Haji Mabrur (Indon)
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhWEIciDT9YppYCPNsafRl2sIqx2VqyOuXqYjs91cg9-Ybynp91_65YK1D-5mHjDXez2sHHyg2P1K7DUf4hW-yh1i_P8rIlGfD9kbrsj5hnhRYGublGyy1vzjYLTxlVYP6vbgpZem8guU7x/s72-c/100_8059.JPG
Dan serulah manusia untuk menunaikan haji, nescaya mereka akan datang kepadamu dengan berjalan kaki dan mengendarai unta yang kururs yang datang dari segenap penjuru yang jauh agar mereka menyaksikan berbagai manfaat darinya... (QS 22:27-28)

Haji adalah rukun Islam kelima dan terakhir yang diwajibkan Allah atas kaum muslimin yang memiliki kemampuan untuk melaksanakannya dan memenuhi syarat-syaratnya, paling tidak sekali seumur hidup. Oleh kerananya, haji adalah satu-satunya ibadah yang memerlukan persiapan material mahupun spiritual yang besar.
Buku ini membahaskan tatacara ibadah haji dan umrah dengan sangat terperinci muali dari memakai ihram, wajib haji, rukun haji, sunat haji hingga kepada permasalahan yang biasa dihadapi oleh orang menunaikan fardu haji.

Penulisnya iaitu Sayyid Muhammad bin 'Alwi al-Maliki adalah seorang ulama besar yang tinggal di Makkah dan sangat akrab dengan dua kota suci tempat haji dilaksanakan iaitu kota Makkah dan Madinah. Jadi, selain berdasarkan ilmu agamanya yang mendalam, beliau juga amat mengenali selok belok negeri itu.

Tidak kurang juga, buku ini dilengkapi dengan satu rajah yang mengandungi ringkasan hukum haji berdasarkan pandangan empat mazhab besar serta doa di Arafah pagi, siang dan malam.

-Pengarang

Setelah membaca buku ini, ingin rasanya saya mengulangi ibadah haji saya. Rasanya apa yang pernah kami laksanakan tak sesempurna yang digambarkan oleh buku ini. Banyak hal yang kami ketinggalan kerana tiadanya pengetahuan mengenai hal tersebut. -H. Taufik Lubis

Harga: RM45.00
Halaman: XXX
Penulis: Sayyid Muhammad bin Alwi al-Maliki
Penerbit: Pustaka Hidayah, Indonesia

Related product you might see:

Share this product :
0 Comments
Comments

Cari Kami di Facebook

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Kedai Buku Al-Hidayah - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger