HIJRAH : Permulaan Sebuah Kegemilangan

HIJRAH : Permulaan Sebuah Kegemilangan
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh0gPsILcbsfQ3NFcocKu_fz6Ur-g0JmxxpRdr5BehSkR3uPx5kCKmtsRiNcl-A9cohbGLWBxIE4HTQo0ra-MT1lA4KcS5kTEGDXfyQI1rSf7Vb9QRQg5ZPQFlVYPF877p9HJFiI0KJYkIw/s72-c/Hijrah.jpg


Ada satu peritiwa yang menjadi titik peralihan dalam sejarah perkembangan Islam. Itulah peristiwa Hijrah Nabi Muhammad SAW dari Mekah ke Madinah. Ia berlaku dalam bentuk peristiwa yang digabungkan antara perlindungan Allah dengan ikhtiar manusia. Selepas melalui perjalanan penuh bahaya sejauh 320 kilometer selama lapan hari, hijrah sampai ke kemuncaknya. Nabi Muhammad SAW dan para sahabat akhirnya tiba di Kota Madinah.

Hijrah berasal daripada perkataan Arab bermaksud meninggalkan satu tempat bagi menuju ke tempat ain. Novel ini memberi gambaran apa yang terjadi sebelum peristiwa hijrah dan mengapa hijrah itu terjadi. Akhirnya, kisah hijrah itu sendiri memberi gambaran bahawa jarak dan jangka waktu hijrah itu sebenarnya sangat kecil berbanding hikmah yang terkandung di dalamnya.

Harga : RM35.00 (semenanjung)/RM38.00 (sabah & sarawak)
Muka Surat : 618
Penerbit : PTS 
Penulis : Abdul Latib Talib

Related product you might see:

Share this product :
0 Comments
Comments

Cari Kami di Facebook

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Kedai Buku Al-Hidayah - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger