Keadilan Para Sahabat Di Sisi Ahl al-sunnah wa al-Jama'ah

Keadilan Para Sahabat Di Sisi Ahl al-sunnah wa al-Jama'ah
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh8PTcT0K945TcF5mf2iVWx-3TNtbi0aWcInjcn7soJXemnr0_p7eoz2KHv4mrcpwDJ_rMJ6exKROvAd0k-5v3NB_WeYJvdgmfvYAme5yD1mme7h5RhAliUlUmgYfSxXLysR5MUOmojs_sq/s72-c/PJ-1459L.jpg

Para sahabat adalah generasi pilihan Rasulullah SAW yang diiktiraf, diredhai dan dipuji oleh Allah s.w.t. Mereka semua memiliki sifat yang adil dalam rangka menyampaikan risalah Islam ini kepada generasi seterusnya selepas kewafatan Rasulullah SAW. Sayang sekali sifat adil ini ditolak oleh sebahagian orang Islam.

Bukan sekadar itu, mereka juga mencela dan mengkritik para sahabat tersebut secara negatif. Buku ini insya-Allah akan membuktikan pengiktirafan, keredhaan dan pujian Allah Taala kepada generasi sahabat. Ia juga akan membela keadilan para sahabat daripada penolakan, celaan dan kritikan.

Pembuktian dan pembelaan ini adalah penting dalam rangka membersihkan nama satu generasi istimewa yang telah bertanggungjawab menyampaikan kepada kita risalah Islam sebagaimana yang kita hayati kini.
Harga jualan : RM 15.00
Penulis : Mohd Fikri bin Che Hussain
Halaman: 189
Penerbit: Jahabersa

Related product you might see:

Share this product :
0 Comments
Comments

Cari Kami di Facebook

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Kedai Buku Al-Hidayah - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger