Sejarah Agama Yahudi & Kitab Perjanjian Lama

Sejarah Agama Yahudi & Kitab Perjanjian Lama
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgvEqc86JjLArJe-IG6MA71KqZaBkVRSv1JtcAX9O8pIYcOs3ueeoCOlPtpSCBoihyIwOeR1Hc2sbwLBOez27L7hEDEF8BavGl34KEImGWCdrkPtppHxCNhU4rFm3jUOxgZ-ArUfCH0Dt8k/s72-c/PJ-1470L.jpg
Buku ini mengupas secara ringkas sejarah perkembangan agama Yahudi dan Kitab Perjanjian Lama yang mereka anuti selain Kitab Talmud dan juga Cabala. Kekejaman kaum Yahudi berpandukan ajaran Taurat dan Talmud serta kitab rahsia Cabala kian menjadi-jadi terhadap Muslim Palestin, bermatlamatkan pendudukan semula di ‘bumi yang dijanjikan Tuhan’ dan mereka sedaya upaya merealisasikannya.

Faktor penulisan buku ini bertujuan mendedahkan misi sulit ‘penjajahan’ semula bangsa Yahudi ke atas bumi Palestin sejak tahun 1948 hingga kini, secara tidak langsung. Usaha yang sedikit ini, Insya Allah akan dapat membantu pelbagai pihak sama ada para pelajar dan juga para pengkaji untuk mengenali lebih dekat lagi perihal bangsa Yahudi dan anutan sebenar mereka selama ini.

Para ulama silam telah mengupas topik ini di dalam hasil karya mereka yang masih digunakan sebagai rujukan dalam topik kajian perbandingan agama hingga ke hari ini.

Harga jualan : RM 15.00
Penulis : Mohd Fikri bin Che Hussain
Halaman: 149
Penerbit: Jahabersa

Related product you might see:

Share this product :
0 Comments
Comments

Cari Kami di Facebook

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Kedai Buku Al-Hidayah - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger