Menyingkap Rahasia-rahasia Ilahi (Futuhul Ghaib) - Indo

Menyingkap Rahasia-rahasia Ilahi (Futuhul Ghaib) - Indo
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjJkOe4euRchUVdkWIvP56AsnmshfcBDRPuCigmWO2MdgJi7zZHrMojt2zcFINJQf0o8Q_MFhlpDSiXXlLIeksnbGnrCSRx52LqmZvcNUITQDx75GWpoAt1xZpQviJ2EYsADejJVE0r35O-/s72-c/futuhul+ghaib.gif
Buku ini boleh disemak semula oleh para penyelidik di bidang hadis. Dipaparkan di sini bagi tujuan pembelian, sama ada untuk mengkaji dan juga menyimpannya sebagai koleksi peribadi.
Untuk mendekat kepada Allah, seseorang tidak dinilai dari seberapa bagus jubah yang dia kenakan, seberapa indah masjid yang ditempati, ataupun seberapa banyak jamaah yang mengikutinya. Melainkan, seseorang itu dinilai dari seberapa mampu hati dan jiwanya tidak tergantung pada dunia. Orang yang mengetahui tiga perkara akan selamat dari tiga perkara:
Pertama, orang yang tahu bahwa Sang Pencipta tak pernah berbuat salah dalam mencipta maka, dia akan selamat dari mencela.
Kedua, orang yang tabu bahwa Sang Pencipta tidak pernah pilih kasih dalam membagikon rezeki maka dia akan selamat dari iri hati.
Dan ketiga, orang yang tahu dari apa Tuhan menciptakannya maka dia akan selamat dari kesombongan.
Dia adalah kekasih Allah, ya, dialah Syaikh Abdul Qadir al-Jailani. Dialag Sang Wali yang penuh kerendahan hati mengajari kita akan nilai-nilai cinta kepada Yang Mahasuci. Dialah yang dengan kelembutan jiwa mampu tnetiyentuh akal pikiran kita untuk selalu ingat akan keagungan-Nya.Buku ini, "Futuh al-Gbaib", hanyalah satu di antara ribuan kata-kata yang pernah dia lantunkan untuk menjelaskan beragam jalan menuju Tuhan. Membaca buku ini, berarti kita telah melakukan satu perjalanan menuju kebenaran dari Yang Mahasuci.
Tajuk: Menyingkap Rahasia Ilahi (Futuhul Ghaib)
Harga: RM44.00
Pengarang: Syaikh Abdul Qadir Jaelani
Penerbit: Pustaka Hidayah

Related product you might see:

Share this product :
0 Comments
Comments

Cari Kami di Facebook

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Kedai Buku Al-Hidayah - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger