Soal Jawab Tentang Muamalat

Soal Jawab Tentang Muamalat
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEivWJus9X-hWw9BpkORnmDkA8fSJTFdM7TMnIOUF6rO-8US9Wwosu-jLUoNoR-Y6UF3q_uoyXXpe4AsYUA6hIoCEuEVd1QXRydVOx2aL4RrhHGyvgk478_4ySrrDpdQpnILhWgnj9Ok-ZN6/s72-c/soal+jawab+muamalat.jpg
Soal Jawab Remeh-Temeh Tentang Muamalat

Tapi Anda malu Bertanya...





Muamalat adalah persoalan urusan seharian setiap individu berhubung jual beli, hutang piutang, sewa-menyewa, upah-megupah, bergadai, pinjam-meminjam, pelaburan, berkaitan amanah, urusan bank dan kredit, simpan-meyimpan, insurans dan sebagainya. Maka wujudlah istilah-istilah seperti al-Mudharabah, a;-Murabahah, al-Wadiah. al-Wakalah, dan lain-lain. Wujud juga perkhidmatan sokongan seperti al-Rahnu, Takaful dan banyak lagi. 

Buku ini memperinci persoalan tersebut. Persoalan kecil yang remeh-temeh juga sama penting kerana ia melibatkan hukum syarak. Tambahan pula jual beli melibatkan soal makan minum dan titik bengik kehidupan seharian. Makanan yang haram akan membentuk tubuh badan dari daging yang haram. Daging yang haram cuma layak menjadi bahan pembakar api neraka.
Jual beli juga menjurus kepada sistem kewangan dan ekonomi negara yang berkaitan dengan rangkaian sistem kewangan dan aliran kekayaan dunia. Kalau negara-negara Islam mempunyai kekuatan sendiri, kita juga boleh menentukan perlaksanaan sistem yang kita mahu.

Harga : RM19.90 (semenanjung)/ RM21.90 (sabah&sarawak)
Penerbit : Telaga Biru
Penulis : Ustaz Mohammad Nidzam Abdul Kadir

Related product you might see:

Share this product :
0 Comments
Comments

Cari Kami di Facebook

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Kedai Buku Al-Hidayah - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger