Langit Ilahi

Langit Ilahi
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjXczuHC98V0WWGbhdwWmnGhMvXsd2zd81BaTZngEST_kQ4DFot62F8e4x-j3uWhvPhzuLp6XMWsgGxRf0Z7sKqWsgeZ_lo0gJVK0O0ovRPPla0wMyNRXPf-veFpYBEG7uybUzZ89HAne_G/s72-c/Langit+Ilahi_tuhan+tidak+lupakan+kita.jpg
Langit Ilahi : Tuhan Tidak Lupakan Kita


Andai mendongak langit,
adakah itu tanda sombong dan lupa diri?
Tiadakah di sana kasih Ilahi yang dicari?
Langit Ilahi- di sini kasih terpatri

Kita hakikatnya berada di bawah LANGIT ILAHI. Kita berada di bawah naungan Nya, setiap masa, setiap detik. Kembali kepada Allah, barulah kita akan terlepas dari segala kecelaruan yang mengikat jiwa kita hariini. Kembali kepada Allah, barulah kebahagiaan yang sebenar itu akan kita kecapi.

Bersama kita menelusuri helai demi helai tazkirah didalam buku ini. Kita bersama-sama muhasabah, berkongsi, berfikir dan koreksi diri. mari kita teliti kehidupan kita.

Pensyarah bertanya "Bicara apakah ini?". Inilah bicara penderhaka-penderhaka, yang ingkar kepada Allah di dunia setelah melihat balasan mereka di akhirat. Akhirnya mereka percaya akan Allah SWT, namun sudah terlewat. Lalu apakah faedahnya bicara mereka kepada kita di dunia?

Apakah kita mendengar bicara mereka, tidakkah kita sedar bahawa mereka memberi peringatan kepada kita supaya tidak berlaku seperti mereka. Dalam halusnya mereka berkata "Hai manusia yang masih hidup, kami telah melakukan kesilapan yang besar dan tidak dapat pulang, maka untuk kamu yang masih hidup, janganlah kamu mengikuti jalan kami yang sesat."

Harga : RM21.00 (semenanjung)/ RM23.00 (sabah&sarawak)
Muka Surat : 219
Penerbit : Galeri Ilmu
Penulis : Hilal Asyraf

Related product you might see:

Share this product :
0 Comments
Comments

Cari Kami di Facebook

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Kedai Buku Al-Hidayah - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger